Paparan: Kontras Tinggi | Asal
white blue red green big font small font W3C
20 August 2017 / 27 Zulkaedah 1438
Tetapan

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN

**Pencapaian Piagam Pelanggan UPNM -Klik sini untuk lihat / muat turun

• Menyelaras penyediaan, penyemakan dan penyelenggaraan dokumen dan rekod sistem pengurusan kualiti MS ISO 9001 setiap PTj di UPNM.

• Menyelaras dan menganjurkan latihan / seminar / kursus yang berkaitan dengan aspek kualiti, latihan juruaudit, tanda aras dan amalan terbaik kebangsaan dan antarabangsa.
Menjalankan kajian terhadap maklum balas pelanggan dan aduan; serta menyelaras usaha-usaha penambahbaikan yang berterusan.

• Merancang dan menyelaras dasar berkaitan dengan pembangunan jaminan kualiti dan peningkatan semua aspek operasi universiti, termasuk akademik, penyelidikan, perundingan / khidmat masyarakat serta perkhidmatan sokongan.

• 5.Menyelaras penilaian perkhidmatan bagi keseluruhan universiti dalam aspek akademik, latihan ketenteraan, pengurusan, perkhidmatan sokongan, dan penyelidikan.

• 6.Menjalin hubungan dengan unit / pusat kualiti di institut pengajian tinggi lain bagi berkongsi pengalaman dan maklumat berkaitan isu kualiti pengajian tinggi.

• Mengumpul, menyebar dan menerbitkan maklumat berkenaan dengan aspek kualiti.

• Melakukan penyelidikan berkaitan kualiti dalam pengajian tinggi dengan menggabungkan kepakaran dalaman dan luaran bagi membantu pembikinan keputusan dan perancangan kualiti di UPNM.

• Menyediakan perkhidmatan konsultasi dalam bidang pengurusan kualiti.

• Membantu dalam merancang, mengendali dan memantau akreditasi program-program akademik selaras dengan piawaian Malaysian Quality Assurance (MQA) dan bertindak sebagai satu badan audit akademik dan audit kualiti dalaman.

• Membantu dalam pemantauan tahap kualiti dan jaminan kualiti semua program pengajian yang ditawarkan oleh pihak Fakulti / Pusat selaras dengan keperluan pengiktirafan oleh Jabatan Perkhidmatan Awam dan badan ikhtisas lain berserta pelaksanaan KPI yang berkesan.

• Membantu dalam pemantauan sistem pengajaran dan pembelajaran supaya sentiasa menepati piawaian kualiti yang ditetapkan.

• Membantu mengurus selia kepada aktiviti-aktiviti berkaitan kualiti seperti Program Hari Kualiti dan seumpamanya.

Tarikh Kemaskini: 02 Disember 2016