Peranan Bahagian Pentadbiran
Mengurus, merancang, memantau, mengawal selia hal ehwal pentadbiran Pejabat Penolong Naib Canselor (Jaringan Industri dan Perhubungan Korporat) merangkumi aspek-aspek berikut:
- Mengurus urusan pentadbiran pejabat PNC PJIPK
- Merancang dan melaksana pelan perkembangan dan pentadbiran staf
- Merancang pembangunan dan pengurusan sumber manusia staf
- Merancang dan menyediakan prasarana dan kemudahan yang kondusif kepada staf
- Mengurus hal ehwal pentadbiran seperti penilaian prestasi, disiplin, cuti, kehadiran dan yang lain-lain berkaitan
- Mengurus hal ehwal pentadbiran menempati piawaian kualiti (ISO) yang ditetapkan (MS ISO 9001:2015)
- Merancang peruntukan belanjawan tahunan/dwi-tahunan, “One-Off” dan Laporan Kewangan
- Mentadbir dan memantau peruntukan belanjawan berkaitan perolehan dan menyemak akaun dari semasa ke semasa
- Mentadbir hal ehwal Anti Rasuah dan Integriti serta Pengurusan Risiko
- Mengawal selia aset alih dan aset tak alih
- Mengumpul slaid pembentangan Naib Canselor (Taklimat Perkembangan Semasa Universiti) dari FPJB untuk mesyuarat Lembaga Pengarah Universiti (LPU)
- Sekretariat utama Majlis Jamuan Hari Raya peringkat universiti
- Menyediakan Kad Raya dan Sampul Duit Raya
- Penyelaras Jawatankuasa Kerja Kad Jemputan, Backdrop, Banner, Bunting, Media, Publisiti dan Cenderahati sempena Istiadat Konvokesyen UPNM
- Penyelaras Jawatankuasa Anugerah Kualiti PNC PJIPK
- Penyediaan Laporan Tahunan UPNM
- Rekod pengeluaran/kemasukan/perolehan (stok) Cenderahati UPNM
- Memantau penyampaian maklumat/hebahan Laman sesawang UPNM
- Lain-lain tugasan yang diarahkan dari semasa ke semasa