Paparan: Kontras Tinggi | Asal
white blue red green big font small font W3C
12 December 2017 / 23 Rabiul Awal 1439
Tetapan

PIAGAM PELANGGAN

PIAGA PELANGGAN PEJABAT TIMBALAN NAIB CANSELOR (AKADEMIK & ANTARABANGSA)

Kami berjanji:

1) Memberikan perkhidmatan yang cemerlang melalui perancangan, penggubalan dan pelaksanaan dasar akademik dengan menepati ciri-ciri kualiti sperti berikut:

i. Cepat dalam semua tindakan

ii. Tepat dalam membuat keputusan

iii. Layanan mesra kepada pelanggan

iv. Menepati masa yang dijanjikan

vi. Menentukan pentadbiran dan maklumat mudah diperolehi serta dipercayai

vii. Menepati undang-undang, dasar dan peraturan.

2) Memastikan hubungan dengan pihak luar di peringakat antarabangsa terjalin dengan baik apabila perjanjian persefahaman dimeterai dalam perkongsian pelbagai kepakaran akademik mahupun latihan ketenteraan.

3) Menguruskan permohonan penubuhan program-program bahau dan semakan dokumen dalam masa 7 hari bekerja sebelum di bawa ke Kementerian Pengajian Tinggi.

4) Menguruskan semakan dokumen pengiktirafan program sebelum dibawa ke badan-badan penilai professional untuk proses pengiktirafan dalam masa 14 hari waktu bekerja.

5) Memastikan penubuhan Institusi / Jabatan / Pusat mematuhi segala aspek yang telah ditetapkan oleh Kementerian Pengajian Tinggi.

6) Memastikan bahawa Dasar Akademik UPNM mematuhi standard piawaian yang telah digariskan oleh kementerian pengajian tinggi.

7) Memastikan pengurusan pelajar dalam bidang akademik yang terbaik bertujuan menguatkan keberkesanan kecemerlangan melalui pembangunan sistem-sistem dan amalan dari kementerian pengajian tinggi malaysia.

8) Memastikan kualiti pendidikan di UPNM berada pada tahap terbaik dalam kedudukan Institusi Pengajian Tinggi Di Malaysia.

Tarikh Kemaskini: 08 Januari 2016